donderdag 15 mei 2014

Te veel prikkels.......

Sorry dat ik er op dit moment zo weinig ben, reageer of schrijf, maar ik merk dat ik te veel (negatieve) prikkels van buitenaf krijg om me te kunnen concentreren op het schrijven en positief zijn/blijven.

Dat is één van de mindere eigenschappen van hooggevoelig zijn.
Alles, dus ook de problemen of reacties/gedrag van anderen, komt veel heftiger bij mij binnen dan bij anderen en dan zit mijn hoofd overvol en heb ik geen ruimte meer voor mijzelf.
Het kost mij dagen om de vermoeidheid, prikkels kwijt te raken en weer bij mijzelf te komen....

Facebook, twitter e.d. zijn dus ook niet geschikt voor mij, want dan zou mijn hoofd compleet doordraaien van alle informatie die ik ongewild binnenkrijg........




En ik heb mijzelf tenslotte ook uitgedaagd om een nieuw boek te gaan schrijven, dus die uitdaging wil ik ook graag volbrengen  :-D


Ook moet ik mijn andere boekje 'Ik worstel en kom boven' weer helemaal opnieuw maken, omdat de uitgever / drukker een fout in het systeem niet weg krijgt.
Vandaar dat het nog steeds niet te bestellen is........... Helaas......


En wat ook heel belangrijk is :
Ik wil ook zoveel mogelijk genieten van het mooie weer en de prachtige natuur nu het weer kan, om mijzelf weer op te laden voor mindere momenten.....






liefs Frederique






5 opmerkingen:

  1. Geniet van buiten gaan en de natuur opzoeken, van je nieuwe boek schrijven en vergeet sociaal media. Ga het echte leven tegemoet, vele male beter en zeker minder prikkels.

    Hoop dat je op een gegeven moment de symptomen al begint te herken voordat je al overprikkeld bent en dan pas stappen gaat zetten. Zou denk ik heel stuk schrelen.

    Fijne geniet momenten gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De symptomen herken ik wel, maar op sommige gebeurtenissen heb je niet altijd invloed en kan je niet altijd ontwijken.Ook het 'echte' leven zit overvol met (soms negatieve) prikkels voor een hooggevoelige......

      Verwijderen
  2. Hoi Frederique, ik herken me hier zo in, ook hsp-er maar dat wist je al, toch?! Ik voel me bijna schuldig naar jou toe omdat ik je niet kan mailen, dit ligt ws aan jou g-mail account wat mijn pc niet oppikt want ik vergeet geen puntjes etc maar vervelend is het wel. Ik vind het zo ontzettend lief van jou dat je mij een 2e boekje stuurde, waardeer dit zeer! Aangezien ik je adres niet meer heb zou ik je willen vragen om me je adres te mailen, dan kan ik eens wat terug doen! Hou je gewoon bezig met de dingen die belangrijk voor je zijn en doe kalm aan, dat is het beste medicijn.

    Lieve groet, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Doe zonder schuldgevoel de dingen die goed voor jou zijn .Ik herken wat je schrijft en het word vaak niet begrepen .Wel fijn om wat herkenning in jouw woorden te lezen .Geniet van al het moois en de rust van de natuur,gun jezelf dat als je het nodig hebt.Jammer dat er iets mis is gegaan met je boek
    Liefs Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Neem je tijd en blijf bij jezelf, doe wat voor jouw prettig voelt xxx en fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog leest.
Dankjewel voor het plaatsen van je berichtje.
Fijne dag!!!
liefs Frederique