vrijdag 7 februari 2014

Waar ben ik eigenlijk aan begonnen????

Soms denk ik wel eens, waar ben ik aan begonnen??
Denk ik nu werkelijk dat ik kan schrijven?
Dat ik op deze manier iets te vertellen heb wat anderen leuk / mooi / interessant vinden?

Ik ben geen grote prater, eerder een rustige toehoorder, observeerder.
Heb wel altijd snel een duidelijk inzicht in / over bepaalde situaties en mensen, maar houd het meestal wijselijk voor me, want voor je het weet krijg je van alles over je heen of wordt je gezien als betweter.

Doordat ik veel alleen thuis ben, maak ik ook niet zoveel mee waar ik evt. over kan schrijven.
En een verhaal of roman schrijven........... tsja..... ik krijg het niet voor elkaar helaas.........
Waarschijnlijk niet genoeg fantasie....
Jammer genoeg, want het lijkt me geweldig om op die manier een boek te schrijven.

Maar ja, je kan nu eenmaal niet alles hè...






Ook als kind heb ik nooit geschreven, ben wel eens aan een dagboek begonnen, maar ondanks dat mijn hoofd altijd overuren maakte (en nog steeds wel eens maakt  ;-D  ), kreeg ik het nooit goed verwoord op papier.

Nu ik veel activiteiten en hobby's op heb moeten geven, vanwege mijn ziekte, heb ik mijzelf eindelijk toch op deze uitdaging gezet.
Maar gemakkelijk is het echt niet altijd.
Als je chronisch ziek thuis zit, ben je meer op jezelf aangewezen en ga je vanzelf over van alles (nog) meer nadenken.
Je schiet van blij / positief soms ineens via iets (dat kan van alles zijn) door naar down / depri.
Schrijven is dan ook een mooie manier om je hoofd leeg te maken.
Je krijgt te maken met allerlei emoties en op deze manier kan je het leren loslaten en in perspectief brengen.

Gaandeweg gaat het steeds beter.
Ok, het zullen geen bestsellers worden, maar dat hoeft ook niet.
Het gevoel dat ik mijn gedachten op papier kan zetten, ze op deze manier kan verwoorden, is voor mij goed genoeg.

Mijn allereerste boekje 'Ik worstel en kom boven' is gepubliceerd en bijna zichtbaar in de verkoop (waarschijnlijk volgende week).
Binnenkort bericht ik daar meer over.





liefs Frederique




6 opmerkingen:

  1. Dat jij moeite hebt met schrijven had ik niet gedacht. Een heel blog vol met mooie woorden. Die vooral kunnen raken en waar je over na kan denken.
    En er kunnen er maar weinig zeggen dat ze een boekje in de verkoop hebben. Die ik binnen kort ook nog eens mag lezen, ik voel mij vereerd.

    rustige toehoorder, observeerde, dat ben ik ook vooral als er meer dan 3 mensen zijn. En eerlijk gezegd vind ik dat fijn. Maar dan maar een betweter die ik soms best kan zijn, maar ik zeg of schrijf het meestal in mijn mening. Wat andere daarmee willen moeten ze zelf weten.

    Ik hoop nog veel van je te lezen, hier op je blog en straks als die op de deurmat valt in je boekje, ik kijk erna uit.

    Fijn weekend Liefs Debby

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je gedachten op papier (of op je laptop) zetten om je hoofd leeg te maken helpt. Het is de reden dat ik ooit ben begonnen met bloggen. Je mag trots zijn dat je een eigen boekje hebt, ik ben erg benieuwd! Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik ben ook een toehoorder Frederique en ook een HSP-er, zou het daar iets mee te maken hebben haha..
    Je zielenroerselen aan het papier toe vertrouwen kan geen kwaad, denk dat het voor veel mensen (vooral de toehoorder) een mooie en goede uitlaadklep is. Knap dat je zover bent gekomen om een boekje uit te gaan geven, ben ook razend benieuwd! Grote pluim voor jou.

    Wens je een fijn weekend, groetjes, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Schrijven is voor mij ook een manier om me te uiten, vooral ook omdat ik veel thuis ben, of periodes op de bank zit... Het heeft er ook voor gezorgd dat mijn wereldje ondanks dat ik thuis zit weer groter is geworden, zonder dat ik uit mijn zetel hoef... en dát is een cadeautje, want ik heb bijzonder veel mensen leren kennen die ik anders nooit had ontmoet... en sommige... heb ik inmiddels in het echt ontmoet...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb je blog nog maar net "ontdekt" en ik had echt niet het idee dat je zo'n moeite hebt met schrijven. Dus....niet twijfelen aan jezelf. Je kan het.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Zolang ik kan lezen, schrijf ik ;-) Mijn blog is mijn uitlaatklep, alhoewel driekwart van mijn verhalen mijn blog niet halen. Als ik nu verhalen van vier jaar teruglees, zie ik wel dat er verbetering in het schrijven zit. Eigenlijk zijn we vaak te streng voor onszelf... Maar jij hebt al een boekje uitgegeven, een hele prestatie!
    groetjes Kakel

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog leest.
Dankjewel voor het plaatsen van je berichtje.
Fijne dag!!!
liefs Frederique