zondag 22 december 2013

Feestdagen / aandacht

Wat zijn we allemaal weer druk bezig met de feestdagen en het laten zien dat we zo goed zijn voor een ander.
Aandacht voor de minder bedeelden, kerstmaaltijden voor mensen die eenzaam zijn, geld storten voor een goed doel.
Cadeautjes en kaartjes voor elkaar.
Mensen die je een heel jaar vergeet, krijgen nu ineens aandacht.
Of andersom mensen die je een heel jaar niet ziet of hoort, die sturen nu ineens een kaart of berichtje, komen nu ineens langs vanwege kerst.

Het is eigenlijk allemaal een vorm van je geweten sussen en er even niet aan denken dat het jaar bestaat uit 365 dagen in plaats van 2 dagen.

Gelukkig zijn er nog mensen die ook de rest van het jaar een ander niet vergeten, maar helaas zijn er ook velen die zich verschuilen achter allerlei denkbare smoezen.





'Geef wat liefde'

Feestdagen
Bezinning
Extra aandacht voor elkaar
Vergeten
Geen tijd
Alle andere dagen van het jaar
Kaartje
Bezoekje
Het is een klein gebaar
Aandacht
Vriendschap
Geef wat liefde door in het hele jaar



Ik wens iedereen fijne feestdagen en veel vriendschap,aandacht en liefde heel het nieuwe jaar!!!!




liefs Frederique




5 opmerkingen:

  1. Weet je Frederique het versturen van kerstkaarten is ook een rituele aangelegenheid, het hoort er gewoon bij! Verder ben ik het wel met je eens, denk niet alleen met de kerst aan je medemens maar het hele jaar door. Met kerst heeft men het ook altijd over vrede op aarde, hoezo denk ik dan, het is bijna lachwekkend...Dit is 1 van de redenen waarom ik niet van de kerstdagen houd en waarbij men zich volpropt met vooral (leeg) voedsel. Ik hou het heel sober en eet bijna niets anders dan dat ik op 'gewone' dagen eet, dat is een bewuste keuze en eigenlijk eet ik altijd wel gezond en lekker, daar valt weinig meer aan toe te voegen.

    PS: heb je vorige berichtjes wel gelezen maar weinig puf om daar op te reageren, trouwens het blad 'Gezond nu ben ik op geabonneerd', een ander geluid dan het reguliere denken en handelen..leuk!

    Wens je fijne kerstdagen en voor het nieuwe jaar een betere gezondheid, indien mogelijk, en veel geluk, liefde en creativiteit!

    Warme groetjes, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gelukkig ben ik niet het tiepje dat maar voor 2 dagen mijn best doe .Nee ik ben niet mevrouw perfect maar doe zo veel mogelijk mijn best voor de mensen om me heen.Het hoeven geen grote dingen te zijn ,kleine dingen en zelfs alleen wat aandacht maken het goed ,laten even de mensen weten dat ze er mogen zijn
    Elisabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Vanuit Zweden wens ik je een hele fijne kerst en voor 2014 een heel gelukkig , gezondheid en liefdevol jaar toe
    Groetjes Joke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Laat ik eens reageren en verder kijken dan alleen de informatie van nummer/gelijken getallen. Want op die pagina sta je opgeslagen. Het is maar een kleine klik naar het hoofdpagina.

    En gelijk kom ik op een schrijfsel waar ik mij helemaal bij aansluit. Elk jaar weer voel ik dat en beleef ik dat. Zo een ontzettende moeite mee. Het is niet zo dat ik zo perfect ben, maar weet dat ik hiermee anders mee omga.

    Interessant ook de rest van je blog, en kom eens vaker kijken wat je allemaal schrijf.

    Een goed en alles wat wenselijk is voor het nieuwe jaar!
    Groetjes Debby

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog leest.
Dankjewel voor het plaatsen van je berichtje.
Fijne dag!!!
liefs Frederique