dinsdag 16 april 2013

' Als zand tussen mijn vingers '






Als zand tussen mijn vingers raak ik je kwijt, steeds een stapje meer,
Zonder dat je het door hebt, verwijder jij je steeds een beetje meer.

Ik kijk ernaar, maar kan er niks aan doen,
Heb het eerder meegemaakt, 't gaat op dezelfde manier als toen.

Als zand tussen mijn vingers raak ik je kwijt, steeds een stapje meer,
De geschiedenis herhaalt zich, keer op keer.

Een scheiding, nieuwe liefde, ziekte, het is zeker waar,
Het brengt ook andere vriendschappen danig in gevaar.

Als zand tussen mijn vingers raak ik je kwijt, steeds een stapje meer,
Ook deze keer vervliegt een vriendschap weer.

Jou beeld van onze vriendschap is geloof ik anders dan die van mij,
Ik ben slechts één van de velen in jouw lange rij.

Net als zand tussen mijn vingers raak ik je kwijt, steeds een stapje meer,
En dat, dat doet toch ongelofelijk veel zeer!!!!!





liefs Frederique






voor informatie over :
Ehlers-Danlos Syndroom (EDS)
en
Hyper Mobiliteits Syndroom (HMS)  klik  hier  en  hier
Hooggevoelig (HSP)  klik  hier  en  hier


9 opmerkingen:

  1. Aih,heel pijnlijk Frederique!
    Hoop dat er een andere, blijvende vriendschap, voor in de plaats komt.

    Groetjes, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi, maar waar, de een komt de ander gaat, loslaten, niet omkijken, .....
    En mooie gedichten blijven schrijven, dank je wel

    BeantwoordenVerwijderen
  3. en wat je niet hebt gehad ..
    kan je ook niet verliezen

    maar het is een geweldig mooi gedicht
    begrijp zo goed wat je bedoelt.

    xxx Ellen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dankjewel allemaal voor de mooie en lieve reacties :-D
    Zoiets is pijnlijk, zeker als het ineens tot je doordringt.
    Het beïnvloed ook je houding tegenover evt. nieuwe vriendschap.
    Uit zelfbescherming wordt je toch iets terughoudender.
    En het is niet meer zo vanzelfsprekend dat je nog nieuwe vriendschappen ontwikkelt als je vanwege ziekte niet meer mee kan draaien in de maatschappij.
    Maar ik geniet van alles wat er nog op mijn weg komt en sta sterk in het leven, ook al is mijn sociale wereld klein geworden.

    liefs Frederique

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi gedicht Frederique! Zo waar, voor ieder van ons.
    De allermooiste herinneringen zullen blijven en daaruit komen nieuwe prachtige levenservaringen op je af.Groetjes, Voske

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Echt heel heel mooi mam!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooi geschreven Frederique!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. "gedicht" moet er natuurlijk nog tussen ;p

      Verwijderen

Leuk dat je mijn blog leest.
Dankjewel voor het plaatsen van je berichtje.
Fijne dag!!!
liefs Frederique