vrijdag 22 maart 2013

Oude dromen leren loslaten

Wie heeft ze niet, dromen over de toekomst???

Van jongs af aan droom je er al over wat je later allemaal wilt gaan doen of worden.
Iedereen heeft ze  :-)
Grote dromen en kleine dromen.

Sommige krijg je voor elkaar en andere stel je in de loop van de jaren weer wat bij, omdat het toch te hoog gegrepen is.



Maar wat als je te maken krijgt met een ziekte en je moet al je dromen één voor één loslaten???

Dat is een heel gevecht met jezelf, want je hele (gedachte) wereld stort langzaam in.
Je moet afscheid nemen van alles wat je wilde bereiken of gaan doen.

Het wordt ook een gevecht tegen een evt. depressie.
Je mag het dan ook echt zien en ervaren als een rouwproces waar je doorheen moet.

-Eerst komt het ongeloof en ontkenning.
-Dan komt de woede : Je gaat in gevecht tegen alles en iedereen, maar vooral tegen jezelf.
-Daarna zak je weg in een vorm van depressie en verdriet.

-Door deze fases moet je eerst doorheen om het te kunnen aanvaarden dat je je leven en gedachten totaal opnieuw aan moet passen aan wat je nog wel kan.

Pas als je dit alles hebt doorstaan en verwerkt, kan je weer gelukkig zijn met jezelf en je lichaam en merk je dat er voorzichtig weer ruimte komt voor nieuwe 'kleine' dromen!!!!




Met heel veel pijn heb ik al vele dromen los moeten laten, maar vanuit een diepe kracht vanbinnen durf ik mij toch weer open te stellen voor hele kleine, overzichtelijke en haalbare dromen.
Ik ga ervoor!!!



liefs Frederique



voor meer informatie over :
Ehlers-Danlos Syndroom (EDS)
en
Hyper Mobiliteits Syndroom (HMS)  klik  hier  en  hier
Hooggevoelig (HSP)  klik  hier  en  hier


2 opmerkingen:

  1. Lieve Frederique wat herken ik dit, ja ook ik had veel dromen, vanaf jongs af aan , en elke dag is het een gevecht, hoe je je voelt hoe je opstaat, maar ik heb nooit mijn dromen opgeven en veel van mijn dromen waar gemaakt,
    Ik heb mijn goede momenten, maar vaak ook mij kwade momenten, alleen ziet de buiten wereld die nooit, alleen mijn vrienden weet hoe ik in elkaar zit.
    Ik blijf met een lach door de dag heengaan, en elke morgen denk ik, hoe zal het deze dag doorkomen.
    Maar het lukt altijd.de ene dag beter dan de anderen dag.
    Lieverd geef de moed niet op, chronisch ziek is erg ben het al vanaf mijn 14de

    dikke knuf en heel veel sterkte

    Ps je schreef op mijn site over de cadeaus, ik had iemand wat gestuurd en daar wou ze voor betalen, en dat wou ik niet toen heeft ze dat leuke afval zakje voor me gemaakt.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. zeker dat valt echt niet mee weet ik uit ervaring van anderen en ook nu mezelf. Probeer het in mijn tempo, en kijk naar wat ik nog WEL kan. Ben trots op mezelf. Verwacht niet dat anderen het begrijpen.

    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog leest.
Dankjewel voor het plaatsen van je berichtje.
Fijne dag!!!
liefs Frederique