vrijdag 1 maart 2013

'Als'

Dit mooie gedicht kwam ik een hele poos geleden tegen in een oud boekje van Candle Light.
Vroeger was dat een radioprogramma van Jan van Veen.
Het is geschreven door Marjanne uit Norg  ( meer staat er niet vermeld).
Ik heb voor mijzelf 1 woordje veranderd.



'Als'

Als ik morgen dood ga,
Vertel dan aan de bomen,
Hoeveel ik van je hield.
Vertel het aan de wind.
Vertel het aan iedereen,
Die het begrijpen kan.
Vertel het aan een vrouw,
Vertel het aan een man.
Vertel het aan de dieren,
Vertel het aan de zee.
Vertel het aan de bloemen,
Vertel dat onze liefde echt was.
Dat onze liefde echt bestond,
Dat de liefde ons verbond.

Als ik morgen dood ga,
Treur dan niet om mij.
Huil geen bittere tranen,
Maar denk met liefde aan mij.

Als ik morgen dood ga,
Vertel dan aan de vlinders,
Hoeveel ik om je gaf.
Vertel het aan de vogels,
Vertel het aan mijn graf.

Maar als ik morgen blijf leven,
Vertel ik het aan jou.
Vertel ik heel de wereld,
Hoeveel ik van je hou.


Dit gedicht is voor mijn allerliefsten H, M, S en F



liefs Frederique



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog leest.
Dankjewel voor het plaatsen van je berichtje.
Fijne dag!!!
liefs Frederique