dinsdag 19 februari 2013

Is het al voorjaar?????

Heerlijk!!!
Terwijl ik op bed lag te rusten van de week 's middags, begon er een heel concert van vogels in de tuin en de bomen in de omgeving.
Steeds meer deden er mee.
De één nog vrolijker dan de ander.
Ik denk dat ik op den duur wel 10 verschillende soorten hoorde fluiten, kwetteren en tjilpen.
Musjes, meesjes, roodborstjes, vinkjes, merels, lijsters, duifjes enz...
Tussendoor hoorde ik een roofvogel roepen die in de lucht zweefde.
De één na de ander had het hoogste woord.

Volgens mij zijn de vogels ook blij dat de sneeuw en vorst eindelijk weer weg zijn.

Ook de lieveheersbeestjes zijn zich weer aan het verzamelen in een hoekje in de badkamer  :)
Hoeveel geluk kan je bij elkaar hebben???

Wat geeft het toch een heerlijk gevoel als je dat hoort en ziet!!!



Als je elke dag eens even de tijd zou nemen om te luisteren naar de geluiden van- en te kijken naar de natuur, dan kom je vanzelf een beetje tot rust.

Je leert beter stil te staan bij wat er echt toe doet en je wordt er op slag vrolijker van.

Waarom altijd al dat rennen en vliegen???
Waarom alleen bezig zijn met 'onnodige' materialen verzamelen en carrière maken?



Leer weer genieten van de kleine dingen die er echt toe doen in het leven!!!
Vrolijk fluitende vogels
Lieveheersbeestjes gezellig op een hoop
Een schaterlach
Een lief gebaar
Een maffe kat of hond
Vrolijk spelende kinderen
Mooie bloemen, de eerste knopjes
Bezig zijn met een hobby of vrijwilligerswerk

Als je er meer bij stil staat kan je vast zelf ook wel iets verzinnen.



liefs Frederique



Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Leuk dat je mijn blog leest.
Dankjewel voor het plaatsen van je berichtje.
Fijne dag!!!
liefs Frederique