vrijdag 22 februari 2013

Hulpmiddelen

Sommige mensen kunnen zo spastisch (sorry voor de woordspeling ;D )  doen over hulpmiddelen.
Alsof je ineens niet meer 'normaal' bent als je een hulpmiddel nodig hebt.

Maar kijk nu eens goed naar het woord :
Het is een HULP  - middel.
Dus het helpt je bij iets wat niet meer zo gemakkelijk gaat.
Meer is het niet!!!!

Als je ergens niet bij kan dan gebruik je een krukje / trapje als hulpmiddel.
Als je niet goed meer kan zien gebruik je een bril als hulpmiddel.
Om een gaatje in de muur te krijgen gebruik je een boor als hulpmiddel.

Dat is allemaal normaal, dus waarom zo moeilijk doen als je hulp nodig hebt bij het lopen, huishouden, bewegen enz....
Het middel / apparaat helpt je om iets makkelijker of langer te kunnen doen.
Het geeft je meer vrijheid, minder pijn en vooral een prettiger leven.



Het zou voor velen, die de stap nemen om hulpmiddelen te gebruiken, ook veel prettiger zijn als instanties  wat beter en makkelijker medewerking zouden verlenen inplaats van je het moeilijk te maken.
En de stap een hulpmiddel te gebruiken is ook veel gemakkelijker als de omgeving het voor normaal accepteert, inplaats van dat je een soort attractie bent of dat ze je niet meer voor vol aanzien of ineens zielig vinden.

Als ik op mijn speciale fiets rijd, is het soms net aapjes kijken  ;D
Ze gaan langzamer rijden en zitten bijna achterstevoren op hun stoel / fiets of wijzen zelfs naar je.
Mijn (onderarm-schaal) kruk heeft ook al zo'n uitwerking.
Vragen ze of ik mijn arm gebroken heb?!?!
Eeeeh, een kruk gebruik je toch als hulp bij het lopen????
En zit je in een rolstoel gaan ze overdreven vriendelijk doen of je bestaat ineens niet meer en praten ze alleen tegen je begeleider.

Iemand met een bril vindt je toch ook niet verstandelijk beperkt of zielig?!?!?!

Dus laat zien dat het heel 'normaal' is als je een hulpmiddel nodig hebt en schaam je niet om het te gebruiken!!!!



liefs Frederique



nog wat sites met allerlei handige hulpmiddelen :
www.handigvooru.nl
www.premed.nl
www.shop4u2.nl
www.comfortland.nl
www.jeremiasse.nl
www.postordershop.nl
je weet er vast zelf ook nog wel een paar te bedenken waar ze handige spulletjes verkopen.


1 opmerking:

  1. Hallo Frederique,
    Soms komen er mensen/dingen op je pad waarvan je denkt is dit toeval? Je hebt je aangemeld op mijn blog..wat leuk vind ik dat. Bij een tegenbezoekje ontdekte ik dat jou blog heel goed bij mij past...ben hooggevoelig en heb heel veel interesse in ziekten en gezondheid. Mijn eigen gezondheid is ook niet je dat...en vind veel afleiding bij mijn hobby kaarten maken.
    Binnenkort ga ik op mijn gemak je blog doorspitten, lijkt me heel interessant.

    Fijne avond, groetjes, Wietske

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je mijn blog leest.
Dankjewel voor het plaatsen van je berichtje.
Fijne dag!!!
liefs Frederique